Möbius

音楽、社会、思想、その他

ピアニストのイアン・ペイスさんと作曲家として福井大学へ

今回、一大プロジェクトを企画いたしました。何からどう説明すれば良いか分かりませんが、大学時代に経験した挫折からアカデミズムには屈折した感情を抱いてきた私がアカデミアに招待を受ける形になったことを素直に喜びたいと思います。

因みに招待をしてくださっている作曲家の星谷さんはなかなか凄い方で、作曲家という肩書きで私が同列に並んではならないような方なのですが、今回、これまた大物音楽家であるペイスさんを招くにあたって企画に賛同してくださったのみならず、私に作品発表の企画を与えてくださいました。しかし新曲を書こうという意思はその時点ではなかったのですが...

A huge project on the way - where shall I explain from? Academia is a place I have been shunning away from ever since the derailment of my academic path. Yet, the delight is here, which I honestly would like to express. 

The composer who had made this occasion is Mr. Hoshiya, who has made much more achievements than me in the area of contemporary music. Not only did he agree to the project, his cooperation extended far beyond my expectation: even to invite me as a composer! I didn’t then have any idea of writing a new piece, but there I go...